top of page
  • Oana

Bucovina și Maramureș – meleaguri străbătute cu autorulota

Actualizată în: 20 apr. 2022

Cu toate că au fost mereu acolo, în ultimii ani tot mai mulți călători își îndreaptă gândurile către Bucovina și Maramureș. Am mai văzut aceste zone ale țării, însă niciodată nu am gustat din farmecul locurilor ca acum, și asta din mai multe motive:

1. Am călătorit cu autorulotele FreedomCamper și cei care au mai fost în asftel de concedii știu că această experiență te deconectează de vacanțele clasice;

2. Am fost împreună cu copii și alte cupluri și am avut activități diverse;

3. Ne-am simțit în siguranță, protejați și tot odată liberi, chiar dacă restricțiile sanitare nu sunt ridicate în totalitate.

4. Oamenii locurilor parcă ne așteptau ca pe o gură de aer și cu brațele deschise după anul ce tocmai trecuse.

Am ales un traseu de 5 zile în care am încercat să îmbinăm atât vizitarea obiectivelor, muzeelor, satelor cât și timp petrecut după placul inimii cu gâșca noastră:

• Am plecat cât se poate de dimineață din București, cu gândul că vom merge în direcția Târgul Neamț. Pe lângă nenumărate opriri pentru o cafea, poze cu lanurile de răpită, ne-am abătut de la drumul principal la marginea unei păduri să își dezmorțează copii picioarele și să mănânce o gustare. Cu toate acestea, am ajuns în prima parte a zilei la Cetatea Neamțului, pe urmă am plecat către Grădina Zooologică Dragoș Vodă, Mănăstirea Agapia, Mănăstirea Văratec, am mâncat la „Acasă în Bucovina” și am campăt la Camping Cristiana de la Gura Humorului. Aș putea povesti multe despre aceste locuri însă mă opresc prin a vă spune că ne-au plăcut și ne-am întoarce oricând cu drag!

• A doua zi de dimineață, după o cafea, joacă de copii și un mic dejun servit într-o atmosferă de primăvară cu copaci înfloriți și raze de soare călduroase, am plecat către următoarele noastre obiective: Mănăstirea Humor, Mănăstirea Voroneț, Muzeul Ouălelor încondeiate Lucia Condrea, Mănăstirea Sucevița. Ne-am plimbat în tihnă, am mers la un restaurant din zonă și ne-am campat în apropierea Mănăstirii Putna. Aici ne-am petrecut o seară minunată și liniștită pe malul râului.

• În ziua următoare, ne-am decis să mergem către Maramureș, dar nu înainte de a vedea Mănăstirea Putna și Chilia lui Daniil Sihastru, unde am petrecut aproape două ore să ne bucurăm de liniștea locului, de oamenii din jur și de zâmbetele copiilor care și-au găsit un loc perfect de alergat și joacă. După ce am oprit la Atelierul de Ceramică Neagră și am continuat drumul către Mocăniță. Ne-au întâmpinat peisaje care îți tăiau răsuflarea: munți cu crestele pline de zăpadă și păduri abia trezite la viață, cu flori pe marginea drumului și râuri cu apă curată de munte. Seara am campat la Dacii Liberi.

• În ziua a patra, după micul dejun de la restaurantul ce aparținea complexului, am plecat către Mănăstirea Bârsana, ne-am plimbat prin satul Breb, am agățat harta în Cuiul din Sighet și am luat masa la un restaurant renumit din oraș. Următoarea oprire a fost la Cimitirul Vesel și la bazarul cu lucruri tradiționale din Săpânța. Știam că în ultima zi avem drum lung către casă, așa că ne-am retras devreme la un camping din sat și ne-am delectat cu un păstrăv proaspăt chiar din crescătoria proprie a gazdei noastre.

Mai aveam de văzut locuri și ne-ar fi plăcut să mai zăbovim prin acele părți, însă acesta este un motiv bun să ne întoarcem.

Faptul că am mers cu autorulotele, vacanța noastră, cu toate că a fost scurtă, a fost plină de momente, locuri, experiențe și amintiri de neuitat!