top of page
  • Oana

Pe coasta Croației cu autorulota

Actualizată în: 23 mar. 2022

Vacanța noastră în Croația o pot povesti în doua articole deoarece a fost o călătorie complexă, însă cu activități diferite și obiective bine stabilite încă de acasă. Bineînțeles că ordinea acestor obiective o puteam schimba pe parcursul călătoriei, în funcție de vreme, de starea noastră și a copiilor și de ceea ce descopeream în locurile vizitate.

Drumul de la Zadar până la Dubrovnik a fost însoțit de peisaje spectaculoase, orașe atrăgătoare, mâncare bună, plaje cu ape cristaline și apusuri fară egal. Având în vedere că nu eram constrânși de rezervări sau alte aspecte organizatorice, am simțit că putem să zăbovim cât ne dorim, oriunde ne dorim, că doar călătorim cu autorulota.

Split – oraș vibrant și primitor

Acest oraș plin de istorie, așezat la malul mării, oferă turiștilor și nou și vechi. Pe lângă Palatul Dioclițian, Piață Poporului, Catedrala Sf. Domnius, străduțele care te duc cu gândul la Veneția, faleza orașului este presărată cu terase/ restaurante de unde poți admira vapoarele ce acostează în port. Noi am ajuns în prima parte a zilei în Split, însă după câteva ore de plimbat, descoperit și admirat, am hotărât că am vrea că următoarea zi să o petrecem pe o plajă, având în vedere că erau foarte atrăgătoare și vremea ținea cu noi. Ne-am urcat în autorulotă și am oprit în următorul orășel-port, în Omis. Aici campingurile sunt chiar pe malul mării, și după o seară liniștită, cu mâncare delicioasă, a doua zi de dimineață ne-am băut cafeaua pe plajă, urmărind copii cum aleagă plini de energie pe malul mării. Aici plajele sunt cu nisip, apa este liniștită și foarte limpede și în perioada când am fost noi turiștii erau ici și colo.

Plaje și peisaje spectaculoase

După cum am scris și mai sus, vremea, peisajele, apa și plajele completau perfect concediul nostru. Având în vedere că orașele de pe coasta Croatiei sunt primitoare și majoritatea sunt înconjurate de plaje, am hotărât să mergem în direcția Dubrovnik și să oprim în câteva locații mai cunoscute. Vă mărturisesc că în drumul nostru ne-am abătut de la planul inițial, deoarece am văzut și ne-au trezit curiozitatea locuri în care am vrut să ne petrecem măcar cateva ore.

Plaja Punta Rata este o plajă cu un peisaj mirific și care iți oferă tot confortul pentru o zi plină de relaxare. Aici poți face snorkeling deoarece apa este foarte limpede și înconjurată de stânci, poți mânca la restaurantele de pe plajă, te poți relaxa la un masaj la umbra pinilor sau poți pur și simplu să te bucuri de liniște și să citești o carte.

Plaja Tučepi oferă un peisaj unic și cadrul ideal pentru activitățile tale preferate la mare. De asemenea, este o plajă cu pietre ca majoritatea plajelor din Croația.

Plaja Copacabana aflată chiar în apropierea orașului Dubrovnic este o plajă foarte elegantă care oferă activități diverse. Dintre toate plajele, aceasta ne-a creat impresia că este o plaja animată și mai mult frecventată de către turiști tineri.

Plaja Sveti Jakov este formată din pietricele și este situată în apropierea orașului vechi Dubrovnik, într-un mic golf. Această plajă liniștită si destul de liberă, însă merită a fi vizitată.

Dubrovnik – atracția turiștilor

Denumirea de „perla Mării Adriatice” i se potrivește întocmai acestei cetăți, deoarece transmite și în vremurile noastre ideea de oraș râvnit pentru bogățiile și poziția sa. Freamătul din interiorul cetății poate fi obositor, însă o plimbare la cele mai cunoscute obiective din oraș, urmat de cutreieratul străduțelor înguste, este rețeta potrivită pentru o zi reușită. Oferta restaurantelor este diversă și iubitorii de cumpărături pot pierde ore în sir în magazile sau la tarabele care se găsesc la tot pasul.

Aventura noastră în Croația ne-a deschis aperetitul pentru noi planuri de călătorie, deoarece încă odată ne-am convins că o vacantă cu autorulota este mult mai sigură, confortabilă și relaxantă chiar și în varianta unei familii cu copii.